Skip to main content

ယံုၾကည္ခဲ့ဖူးသလား

ကိုယ့္ဘဝ
ေအာင္ျမင္တဲ့ Team Work ရဲ႕ အေရးႀကီးတဲ့ အစိတ္အပိုင္းတစ္ခုက ယံုႀကည္မႈ (Trust) ျဖစ္ျပီး Team Work ကို က်ရံႈးေစတဲ့ ျပႆနာတစ္ခုက Suspect (သံသယ) ပါ။ ဘယ္စာအုပ္ထဲကမွ မဟုတ္တဲ့ ကိုယ္ေတြ႕အေတြ႕အႀကံဳ ေသးေသးေလး တစ္ခုကို ေျပာျပပါရေစ။

တစ္ရက္ေတာ့ Client ေတြနဲ႔ အင္ဒိုနီး႐ွား Batam anchorage မွာ ရပ္ထားတဲ့ Barge ေတြကို Inspection ဝင္ပါတယ္။ ရပ္ထားတဲ့ေနရာက ေရလယ္မွာဆိုေတာ့ သေဘၤာက်င္းက စီစဥ္တဲ့ Nemo boat လို႔ေခၚတဲ့ Service boat ကို အားကိုးရပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ျပႆနာက အဲဒီ Nemo တစ္စီးတည္းနဲ႔ အဲဒီနားက ႐ွိ႐ွိသမ်ွ သေဘၤာေပါင္းစံုကို သြားၾကျပန္ၾကဆိုေတာ့ တခါတရံ အခန္႔မသင့္ရင္ တစ္နာရီ၊ ႏွစ္နာရီေလာက္ထိ ေစာင့္ရတတ္ပါတယ္။ ေရထဲမွာ အလုပ္လုပ္ရတာ ကုန္းေပၚမွာလို စိတ္သြားတိုင္း ကိုယ္မပါ ပါဘူး။ တစ္ေနရာနဲ႔ တစ္ေနရာ ျမင္ေနရေပမဲ့ ကူးဖို႔ ေလွမရွိရင္ ဘာမွ လုပ္မရဘဲ ငုတ္တုတ္ အခ်ိန္ကုန္တဲ့ကိစၥပါ။
က်ေနာ့အတြက္ အခ်ိန္က အေရးႀကီးသမို႔ တစ္မ်ိဳးၾကံရပါတယ္။ အဲဒီ ေရလယ္ေခါင္ ေသာင္ထြန္း Teras ကြၽန္းမွာ က်ေနာ္တို႔ Teras ကုမၸဏီပိုင္ Tug boat တခ်ိဳ႕လည္း ရပ္ထားတာ ႐ွိပါတယ္။ ဒါနဲ႔ သေဘၤာက်င္းကို ခြင့္ေတာင္းၿပီး က်ေနာ္တို႔ Tug boat တစ္စီး က Workboat လို႔ေခၚတဲ့ စက္တပ္ရာဘာေလွကို က်ေနာ္တို႔ အသြားအျပန္အတြက္ စီစဥ္ရပါတယ္။ (မျမင္ဖူးသူေတြအတြက္ ပံုေလးေတြ ထည့္ေပးထားပါတယ္။)

Nemo Boat ေလးကို အားျပဳႀကရတယ္

အေရးထဲ ကပၸတိန္က သူ႔ Workboat ကို ေပးမသံုးခ်င္ဘူး။ ဘာေႀကာင့္လဲလို႔ ေမးလိုက္ေတာ့ ျမန္မာျပည္က အထာမ်ိဳး လာလုပ္ေနတာ။ Inspection လာရင္ ျပဖို႔ ဆိုပဲ။ စိတ္ေပါက္ေပါက္နဲ႔ တုပ္ထည့္လိုက္မွ အခ်ိဳးေျပသြားတယ္။ အယူအဆေတြ လြဲတယ္ဆိုတာ အဲဒါပါပဲ။ တကယ္ေတာ့ အဲဒီ အသက္ကယ္ ပစၥည္းေတြ၊ မိုးထဲေလထဲ သံုးဖို႔ ပစၥည္းေတြဟာ အျမဲေကာင္းေနဖို႔ဆိုတာ အျမဲ ဂရုစိုက္ႏိုင္မွ ေတာ္ကာ က်တာမ်ိဳး။ ခက္တာက အေရးအေႀကာင္း မဟုတ္ဘဲ ေန႔စဥ္ သံုးေနတာ မဟုတ္ေလေတာ့ တိတ္တိတ္ကေလး ပ်က္ေနရင္လည္း ဘယ္သူမွ မသိႏိုင္ဘူး။ တကယ့္ မိုးထဲေလထဲ ေသေရးရွင္ေရး ထုတ္လည္းသံုးေရာ ပြဲေတြ ျပတ္ကုန္ေရာ။ စပ္မိလို႔ နည္းနည္းကေလး ေျပာျပပါရေစ။
တကယ္ေတာ့ သေဘၤာေပၚမွာ ႐ွိသမ်ွ equipment ေတြ ပစၥည္းေတြ အားလံုး ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ အလုပ္ လုပ္ေနဖို႔ ဂ႐ုစိုက္ရမွာ ကပၸတိန္နဲ႔ စက္ခ်ဳပ္ရဲ႕ တာဝန္ပါ။

ဒါေပမဲ့ ေကာင္းေနဖို႔ မသံုးဘဲသိမ္းထားရမယ္ ဆိုတဲ့ သီအိုရီကေတာ့ အေတာ္ေသာက္ျမင္ကပ္ဖို႔ေကာင္းတဲ့ အေတြးအေခၚပါ။ အဲဒီလို ဟန္ျပလုပ္ရပ္ေတြေၾကာင့္ တစ္ႏိုင္ငံလံုး ပ်က္ဆီးျခင္း ၅ ပါး တိုင္သြားတဲ့ ႏိုင္ငံကလာတဲ့ ျမန္မာစူပါဗ်။ အဲဒီလို အက်င့္ေတြကို တယ္ခ်ဉ္တယ္။
ေနာက္တစ္ခ်က္ ရာဘာဘုတ္ေတြရဲ႕ သေဘာက ဖိနပ္လိုပဲဗ်။ မသံုးဘဲထားတာၾကာရင္ ေကာ္ေတြကြာၿပီး ပ်က္စီးသြားတတ္တယ္။ အေရးအေၾကာင္း႐ွိလို႔ တကယ္သံုးမယ္လည္းဆိုေရာ အင္ဂ်င္က ႏိႈးမရတာနဲ႔၊ ေရထဲလည္း ခ်လိုက္ေရာ ေရေတြ ဝင္လာရတာနဲ႔၊ နည္းနည္းျမန္ျမန္ေလးလည္း ေမာင္းလိုက္ေရာ တစ္စစီျဖစ္ၿပီး မ်ိဳးပါကန္းေရာ။
Workboat ကို စ တင္ ႏိွဳးႀကရာဝယ္...

Maintenance plan ေတြ ႐ွိေပမဲ့ သေဘၤာေပၚက system ေတြကို တကယ္ plan အတိုင္း စစ္ေဆးေနတဲ့ သေဘၤာမ်ိဳးက နည္းတယ္ဗ်။ အမ်ားစုက on paper ပဲ လုပ္ေနၾကတာ။ အဲဒါေႀကာင့္ သေဘၤာသားေတြကို အျမဲသတိေပးရတယ္။ တစ္ခုခုဆို မလုပ္ရျပီးေရာ၊ သက္သာရင္ ျပီးေရာ မေတြးပါနဲ႔။ ေနာက္တက္တဲ့ crew ေတြ လုပ္လိမ့္မေပါ႔လို႔ မေတြးပါနဲ႔။ တကယ္တမ္း မိုးထဲေလထဲက်မွ ဒုကၡျဖစ္ရင္ ငါက အလုပ္ျပဳတ္ရံုကလြဲလို႔ ဘာမွ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ ရံုးထဲမွာ ငုတ္တုတ္ႀကီး မေသဘူး။ တကယ္ အသက္နဲ႔ ရင္းရမွာ မင္းတို႔ပဲ လို႔ ေျပာရတယ္။

ကိုယ့္ဆရာေတြက တခါတရံ စူပါကို မေျပာဘဲ ဖံုးထားဖိထားတာေတြ လုပ္တတ္တယ္။ ေျပာလိုက္ရင္ သူတို႔ လုပ္ရမွာ စိုးလို႔။ ေခါင္းစား မခံခ်င္ဘူးေလ။ မလုပ္ရျပီးေရာလို႔ ေတြးတာ။ ျပီးေတာ့ သေဘၤာေတြရဲ႕ သေဘာက crew ေတြကို Short contract နဲ႔ တင္တာဆိုေတာ့ ဒီ ၂လ ၃လ ေလာက္အတြင္း ဘာမွ မျဖစ္ရင္ ျပီးေရာဆိုတဲ့သေဘာ။ ေနာက္လူတက္လာမွ လုပ္လိမ့္မယ္ ဆိုတာမ်ိဳး။ ေနာက္လူကလည္း သူ႔လက္ထဲ မလုပ္ရျပီးေရာ။ ေနာက္လူလာမွ လုပ္လိမ့္မယ္ လုပ္ျပန္ေရာ။ အဲဒါနဲ႔ပဲ ခ်ာလပတ္လည္ျပီး ဖံုးမရမွ ေပၚတဲ့အခါက်ေတာ့ အပ္နဲ႔ ထြင္းရမဲ့ကိစၥ အေျမွာက္နဲ႔ ထုရတဲ့အဆင့္ ေရာက္ကေရာ။
တကယ္တမ္း ဒီသေဘၤာအေႀကာင္းကို ဒီသေဘၤာေပၚလိုက္ေနတဲ့ သေဘၤာသားေလာက္ က်ေနာ္က ဘယ္လိုသိမလဲဗ်ာ။ သူတို႔သေဘၤာအေႀကာင္း သူတို႔ အသိဆံုးပဲ။ ကားေတြလိုပဲ… သေဘၤာတစ္စီးနဲ႔ တစ္စီးလည္း ေမာ္ဒယ္တူတာေတာင္ အထာ မတူတာေလးေတြ ရွိတယ္။
ဒါေပမဲ့ သူတို႔အျပစ္ခ်ည္းပဲေတာ့လည္း မဟုတ္ျပန္ဘူး။ စူပါေတြကလည္း တစ္ေယာက္တစ္မ်ိဳးရယ္။ ပံုမွန္ လုပ္ရိုးလုပ္စဥ္သေဘာတစ္ခု ေျပာရရင္ သေဘၤာေပၚက ပစၥည္းေတြ တစ္ခုခု ျဖစ္ရင္ Crew ေတြလုပ္လို႔ရတဲ့ကိစၥမ်ိဳးဆို Crew ကို လုပ္ခိုင္းရတယ္။ Crew ေတြ လုပ္လို႔ မရရင္ အျပင္ Contractor ကို ေခၚရတယ္။
ဤသို႔ တက္ႀကရသည္

ျပႆနာက တခ်ိဳ႕စူပါေတြက ကိုယ့္ crew ကိုယ္ မယံုဘူး။ Crew က လုပ္မရလို႔ အျပင္ကို ေခၚေပးဖို႔ ေျပာတာနဲ႔ အက်ိဳးအေႀကာင္း ေသခ်ာ နားမေထာင္ဘူး။ ဘယ္သူလုပ္တာလဲ… ဘာျဖစ္လို႔ လုပ္တာလဲ.. ေတြနဲ႔ အသားကုန္ေကာေရာ။ Crew က ႀကိဳးစားျပီး လုပ္ရင္း တစ္ခုခု အမွားအယြင္းျဖစ္လို႔ ျပႆနာပိုဆိုးသြားတာမ်ိဳးဆို မျပီးႏိုင္မစီးႏိုင္ fxxx ေတာ့တာ။ အဲဒီမွာတင္ crew ေတြကလည္း နည္းနည္းပါးပါး ဝတၱရားေက်ေလး လုပ္ႀကည့္ျပီးတာနဲ႔ မရဘူးလို႔ ေျပာေရာ။ လုပ္လိုက္လို႔ ပိုဆိုးသြားရင္ အႀကီးႀကီး စိတ္ညစ္ရမွာကိုး။ သူတို႔ေနရာမွာ ကိုယ္ဆိုရင္လည္း အဲဒီလိုပဲ ေတြးမွာပဲ။ အဲဒီမွာတင္ စူပါကလည္း ႀကိဳးစားျပီး မလုပ္ဘဲ သူ႔ဆီ တင္ရပါ႔မလားဆိုျပီး ေဒါသူပုန္ ထျပန္ေရာ။ အဲဒါနဲ႔ပဲ ျပႆနာရွင္းဖို႔ထက္ crew နဲ႔ စူပါ Fxxxing သံသရာက မျပီးဆံုးႏိုင္ေတာ့ဘူး။

က်ေနာ္ကေတာ့ Crew ေတြကို အျမဲေျပာတယ္။ ငါက ဒီသေဘၤာရဲ႕ စူပါ။ ငါ႔မွာ Vendor/Maker ကိုေခၚဖို႔ လုပ္ပိုင္ခြင့္ ရွိျပီးသား။ ေနာက္ဆံုး မရရင္ ေခၚမယ္။ မင္းတို႔ အရင္လုပ္ႀကည့္။ တစ္ခုခု ျဖစ္မွာကို မေႀကာက္နဲ႔။ ေနာက္ဘိတ္ဆံုး Vendor ကို ေခၚရရင္ေတာင္ မင္းတို႔အတြက္ အေတြ႕အႀကံဳ ရလိုက္တာ အျမတ္ပဲ။ ျပီးေတာ့ ဒီသေဘၤာနဲ႕ လိုက္ေနတဲ့ သေဘၤာသားေတြဟာ ဒီသေဘၤာရဲ႕ စံနစ္ေတြကို နားလည္ရင္းႏွီးေနဖို႔ လိုတယ္.. ဒါမွ အေရးအေႀကာင္းဆို မင္းတို႔ကို မင္းတို႔ ကယ္ႏိုင္မွာ… လို႔ ေျပာထားတယ္။
Tug boat နဲ႔ Barge ေတြ စီတန္းရပ္ထားေသာ anchorage

ေနာက္တစ္ခ်က္က က်ေနာ့္ကို လိမ္ေျပာရင္ မႀကိဳက္ဘူး။ အဲဒီအတြက္ စကားကို လွည့္ပတ္ေျပာတာ၊ အစ္တာ ေအာက္တာ မလုပ္ဘူး။ ကိုယ္တိုင္လည္း သူတို႔ကို ရိုးရိုးသားသား ေျပာတယ္။ လိမ္စရာ မလိုေအာင္ နားလည္မႈ ေပးပါတယ္။ ေႀကာက္လို႔ ထြက္လာတဲ့ အမွန္တရားထက္ လိုလိုလားလား ေပးတဲ့ feedback အမွန္ကို ပိုယံုႀကည္ပါတယ္။ အဲဒီအတြက္ လက္ေတြ႕ ရလာဒ္လည္း တကယ္ ေကာင္းပါတယ္။
ျပီးေတာ့ သေဘၤာက Middle East တို႔ ဘာတို႔ ေရာက္ေနရင္ေတာ့ email နဲ႕ ဖုန္းကို အားျပဳျပီး ျပႆနာကို အရင္ရွင္းႀကည့္တယ္။ ေနာက္ဆံုး မရရင္ေတာ့ ေရာက္ေနတဲ့အရပ္ကို ထ လိုက္ရတာပါပဲ။

ဒါေပမဲ့ အင္ဒိုနီးရွားေလာက္မွာ ရွိေနတဲ့ သေဘၤာဆိုရင္ေတာ့ သိပ္အမ်ားႀကီး ေျပာမေနဘူး။ ကိုယ္တိုင္ သြားႀကည့္လိုက္တယ္။ ျပီးရင္ crew ေတြနဲ႔ တိုင္ပင္ျပီး အတူတူ ရွင္းႀကတယ္။ အတူတူ ကလိႀကတယ္။ ေဘးကေန ေကာ္ဖီေသာက္ျပီး သူတို႔ကို လုပ္ခိုင္းတယ္။ စိတ္ပါရင္ ကိုယ္တိုင္ဝင္ ႏိွဳက္တယ္။ မွားသြားရင္လည္း တဟားဟား တဝါးဝါး နဲ႔ ဟာသလုပ္ျပီး ေနာက္တစ္နည္း ႀကိဳးစားႀကတယ္။ အဲဒါေႀကာင့္ သူတို႔ က်ေနာ့ကိုဆို အကုန္ေျပာရဲႀကတယ္။ သူတို႔ လုပ္မရတဲ့ကိစၥ၊ မရွိတဲ့ ပစၥည္းကို ေထာက္ပံ့စီစဥ္ေပးဖို႔က က်ေနာ့တာဝန္ပဲေလ။ အနည္းဆံုးေတာ့ သူတို႔ လုပ္ဖူးသြားတယ္။ က်ေနာ္နဲ႔လည္း ရင္းရင္းႏွီးႏွီး ျဖစ္သြားတယ္။

ေစာေစာက Workboat ကိစၥ ျပန္ေျပာလိုက္ဦးမယ္။ 

Workboat ကို တကယ္သံုးဖို႔ ေရထဲလည္း ခ်ေရာ ထင္တဲ့အတိုင္း အင္ဂ်င္က ႏိွဳးမရ၊ ေကာ္ေတြက ကြာနဲ႔ ျပႆနာတက္ႀကေရာ။ အဲဒါေတြ ျပန္ျပင္ႀကတာ တစ္ပတ္ေလာက္ ႀကာသြားတယ္။ ျပီးေတာ့ ေမာင္းမယ္ဆိုျပန္ေတာ့ Chief Engineer (စက္ခ်ဳပ္) တစ္ေယာက္ပဲ ကၽြမ္းကၽြမ္းက်င္က်င္ ေမာင္းတတ္တယ္။ က်ေနာ္ သြားတိုင္း သူ႕ကို ေမာင္းခိုင္းဖို႔ က်ျပန္ေတာ့လည္း သူေဌးကို ေခြးေမာင္းခိုင္းရသလိုပဲ။ သူကေတာ့ အားတက္သေရာ လိုက္ပို႔ ေမာင္းေပးရွာပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူ႕ရဲ႕ တကယ္လုပ္ရမဲ့ အလုပ္ေတြမွာ လစ္ဟင္းမွာစိုးလို႔ ဒီ boat ေမာင္းတဲ့ကိစၥ တျခား Crew ေတြကို ေလ့က်င့္ေပးဖို႔ ေျပာရတယ္။ ဒါနဲ႔ သူနဲ႔ တြဲေမာင္းရင္း သေဘၤာက ဆီေလာင္း ပါ ေမာင္းတတ္သြားတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဆီေလာင္း မအားရင္ ေမာင္းဖို႔ ေနာက္ထပ္ အရန္အေနနဲ႔ လူသစ္ AB တစ္ေယာက္ကို ထပ္ျပီး ေလ့က်င့္ခိုင္းပါတယ္။
ေနာက္ဆံုးေတာ့ ေအာင္ျမင္စြာ အသံုးျပဳႏိုင္ခဲ့၍ အလုပ္ျပီး ခရီးတြင္ခဲ့ပါသည္

အဲဒါနဲ႔ တစ္ရက္ေတာ့ က်ေနာ္ရယ္ Client ေတြရယ္ကို လူသစ္ AB ေလးက Workboat ေလးေမာင္းျပီး ပို႔ေပးပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ မကၽြမ္းက်င္ေတာ့ ေလွက ဝူး ဆို ေဆာင့္ထြက္သြားလိုက္၊ ေရလယ္မွာ စက္က ရပ္သြားလိုက္၊ သေဘၤာနားကပ္ေတာ့လည္း အရွိန္နဲ႔ ဝင္သြားလိုက္နဲ႔ ေရစီးကလည္း ႀကမ္းေတာ့ နည္းနည္း ဗ်ာမ်ားသြားပါတယ္။ က်ေနာ့္အျပင္ Client ေတြကလည္း အေမရိကန္ေတြဆိုေတာ့ သူ႕စိတ္ထဲမွာ စိုးရိမ္တာလည္း ပါမွာေပါ႔ေလ။ ေခၽြးေတြဘာေတြေတာင္ ျပန္လို႔။

က်ေနာ့ barge ကေန သူတို႔ သေဘၤာကို Workboat ေလးနဲ႔ ကူးရတာကိုး။ သူ႕သေဘၤာနားလည္း ေရာက္ေရာ စက္ခ်ဳပ္ နဲ႔ ဆိေလာင္းကို လွမ္းေအာ္ပါေတာ့တယ္။ မင္းတို႔ လာေမာင္း… ငါ အဆင္မေျပဘူး.. တဲ့။ အမွန္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ဆူမွာေျပာမွာကိုလည္း ေႀကာက္တာေပါ႔ေလ။

အဲဒါနဲ႔ ဝင္ေအာ္လိုက္တယ္။ ဘယ္ေကာင္မွ လာမေမာင္းနဲ႔။ မင္းပဲ ေမာင္း။ ျပႆနာ မရွိဘူး။ ရေအာင္ေမာင္း လို႔ ရယ္ကာေမာကာနဲ႔ ေျပာလည္းေျပာ သေဘၤာေပၚက ဆင္းလာမလို႔ လုပ္ေနတဲ့ CE ေရာ ဆီေလာင္း ကိုပါ အေပၚ ျပန္တက္ခိုင္းလိုက္တယ္။ CE က သေဘၤာက်င္းက Service Boat ေခၚေပးရမလားတဲ့။ မလိုဘူး… သေဘၤာက်င္းက Service Boat ကို မယံုဘူး။ ငါ႔ crew ပဲ ငါယံုတယ္… ဆိုေတာ့… အားလံုး ရယ္ႀကတယ္။ 

အဲဒီမွာ ခ်ီးက်ဴးစရာ ေကာင္းတာက အေမရိကန္ Client ေတြပဲ။ က်ေနာ္ အဲဒီလို ေျပာတာကို ေနာက္ကေန ရယ္ရင္းေမာရင္း ေအာ္ဟစ္ ေထာက္ခံႀကတယ္။ ဟုတ္တယ္… မင္းပဲေမာင္းပါ.. တဲ့ … ဆိုျပီး AB ေလးကို ျပံဳးျပီး အားေပးႀက၊ လက္မ ေထာင္ျပ ႀကတယ္။ 

ဒါနဲ႔ အဲဒီ AB ေလးေမာင္းတဲ့ Workboat နဲ႔ပဲ က်ေနာ္တို႔ ေဘးမသီ ရန္မခ ကမ္းကို ျပန္ေရာက္ခဲ့ႀကတယ္။ ကမ္းကိုဆင္းေတာ့ အေမရိကန္ေတြက သူ႕ကို လက္မေတြ ေထာင္ျပရင္း ေျပာသြားတာက “Keep trying… Practice makes perfect…” တဲ့။  ေနာက္ေန႔ မနက္က်ေတာ့ ျပံဳးျပံဳး ျပံဳးျပံဳးနဲ႔ Jetty မွာ လာေစာင့္ေနတဲ့ AB ေလးကို Workboat နဲ႔ အတူ ေတြ႕ရပါေတာ့တယ္။ တကယ္ေလ့က်င့္ရင္ ဒါေတြက သိပ္ႀကာတဲ့ ကိစၥေတြမွ မဟုတ္ဘဲဗ်ာ… လုပ္ခ်င္စိတ္ ရွိဖို႔ပဲ လိုပါတယ္။

စက္ခ်ဳပ္ႀကီးလည္း သူ႕အလုပ္သူ ေျဖာင့္ေျဖာင့္တန္းတန္း လုပ္လို႔ ရသြားတာေပါ႔ေလ။

တစ္ခုေလးပဲ ေျပာဖို႕က်န္သြားတာက …..
ဒါမ်ိဳး ဆိုတာ Life vest ေလးေတာ့ ဝတ္ထားရတာေပါ႔ေနာ္။ က်ေနာ္ ေရမကူးတတ္ဘူးဂ်။

(သရုပ္ေဖၚ ပံုမ်ားမွာ တကယ့္လုပ္ငန္းခြင္ ကိုယ္တိုင္ရိုက္ပံုမ်ား ျဖစ္ျပီး ကုမၸဏီ ေပၚလစီႏွင့္ မျငိေလာက္ေသာ ပံုမ်ားကိုသာ သံုးထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။)

Comments

Popular posts from this blog

စႀကာဝဠာအတြင္းရွိ ၿဂိဳလ္သား (Alien) မ်ားနွင့္ ပတ္သက္၍ (ေရးသူ- Andrew Soe)

နာဆာ (NASA) ႏွင့္ အျခား ကမ႓ာမွသက္ရွိမ်ား



၂၀ ဇူလိုင္ ၁၉၆၉ ခုႏွစ္မွာ အေမရိကန္ အာကာသယဥ္မႉးႏွစ္ဦး ျဖစ္တဲ့ Neil Armastrong ႏွင့္ Edwin "Buzz" Aldrin တို႕လကမ႓ာေပၚ ပထမဆုံးေျခခ်သည့္ လူသား ႏွစ္ဦး ျဖစ္လာခဲ့ပါသည္။ လေပၚ ပထမဆုံး ေျခလွမ္းခ် ခဲ့သည့္ Armastrong က "ဒီေျခလွမ္းဟာ ေျခလွမ္းငယ္ တခုျဖစ္ေပမဲ့ လူသားထု တစ္ရပ္လုံးရဲ့ ၾကီးမားတဲ့ ေအာင္ျမင္မႈၾကီး" လို႕ အမႊန္းတင္ခဲ့ပါတယ္။ ဒုတိယ ဆင္းတဲ့ Buzz ရဲ့ မွတ္ခ်က္ကေတာ့ "ကြၽႏု္ပ္တို႕ႏိုင္ငံျခားသားမ်ားဟာ ၂၀ ဇူလိုင္ ၆၉ မွာ အံ့မခန္း လူသား အစြမ္းအစေၾကာင့္ ရုတ္တရက္ ဧဒင္ဥယဥ္ထဲ ေရာက္ရွိခဲ့ပါျပီ" လို႕ထုတ္ေဖာ္ေျပာၾကားခဲ့ပါတယ္။

အဲဒီ့ သူရဲေကာင္း ႏွစ္ေယာက္ လေပၚေရာက္ရွိဖို႕ေျမျပင္ေပၚမွာ လူေပါင္း ေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာၾကိဳးပမ္း အားထုတ္ခဲ့ၾကရပါတယ္။ နည္းပညာဆိုင္ရာ တီထြင္မႈမ်ားအျပင္ လေပၚ
ဆင္းသက္မည့္ အခ်ိန္ေနရာ အစီအစဥ္ အတိအက်ေရးဆြဲ ပံုစံခ်ျပီး ျပိဳင္တူ ဝိုင္းမတင္လိုက္ၾကတာလည္းျဖစ္သလို သိပၸံပညာ၏ အံ့မခန္းတိုးတက္ ျမင့္မားမႈလို႕ဆိုရင္လည္း မွားမည္မဟုတ္ပါ။ သူတို႕ ႏွစ္ေယာက္ လမ်က္ႏွာျပင္ေပၚ ႏွစ္ နာရီခြဲၾကာေအာင္ေနခဲ့ၾကျပီး လေပၚ လမ္းေလွ်ာက္ေျပးလႊားတာ ေက်ာက္တုံး ေက်ာ…

ပုဏၰက တိုက္သည္ ဆိုရာဝယ္ (၁)

ဘိုဘိုဟန္ရဲ႕ ပီေကသီခ်င္းေတြ ေရးေပးတဲ့ ေတးေရး ပုဏၰက ကို ေျပာခ်င္တာမဟုတ္။ အခုေျပာမဲ့ ပုဏၰက က လိုင္းတစ္မ်ိဳး။ အျခားဘီလူးေတြက ဒါမ်ိဳးေတြနဲ႔ နာမည္ မပ်က္ဘူးဗ်။ ပုဏၰကဘီလူးဆိုတာ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ရဲ႕ ဇာတ္ႀကီး ၁၀ ဘြဲ႕ထဲက ဝိဓူရဇာတ္မွာ နဂါးမေခ်ာေခ်ာေလးကို ဖြန္ေၾကာင္ခ်င္တာနဲ႔ အေလာင္းေတာ္ ဝိဓူရအမတ္ႀကီးကို ျမင္းေနာက္မွာတင္ျပီး မေသေသေအာင္ လုပ္ႀကံခဲ့တဲ့ ဘီလူးဗ်။ 

တကယ္ေတာ့ နဂါးမႀကီးက Clear Instruction မေပးလို႔ သူလည္း သူထင္ရာလုပ္တယ္ ထင္တာပါပဲ။ 

ဝိဓူရကို ေခၚေပးဆိုလည္း ျပီးတဲ့ဟာကို ဝိဓူရရဲ႕ ႏွလံုးသားကို စားခ်င္ပါတယ္ဆိုေတာ့ ဘီလူးကလည္း ခပ္ပိန္းပိန္း.... နားမလည္ ပါးမလည္နဲ႔ ကသမ္းကရမ္းေတြ လုပ္လိုက္တာ ဘုရားအေလာင္းခင္မ်ာ ကံေကာင္းလို႔ မေသတယ္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ နဂါးမေလးလည္း ဘီလူးနဲ႔ ညားျပီး အဖတ္ေတာ့ တင္တာေပါ႔ေလ။ နဂါးမကလည္း မ်ိဳးမေစာင့္ဘူး… အဟုတ္။ 

သူတို႔ လင္မယားက ဘာေလးေမြးလည္းေတာ့ ဇာတ္ေတာ္ထဲမွာ မပါေတာ့ မသိဘူး။ ဒီမွာေတာ့ ထစ္ကနဲရွိ ပုဏၰက… ပုဏၰက… နဲ႔။ ဘီလူးထဲမွာ ဒီဘီလူးကေတာ့ အေတာ္နာမည္ပ်က္နဲ႔ လူသိေပမဲ့ ဝိဓူရရဲ႕ တရားကို နာဖူးတဲ့ ဘီလူးဆိုေတာ့ ပုဏၰက ကိုယ္တိုင္က ဒီေလာက္ ဆိုးေတာ့မယ္ မထင္ပါဘူး။ ခုဟာေတြက ဘာဘီလူးေတြလည္းေတာ့ မသိ။ ႀကမ…

အႏုျမဴ နွင့္ ျဂိဳလ္သား ပတ္သက္မွဳ (ေရးသူ - Andrew Soe)

(ဆရာ Andrew Soe ၏ ခြင့္ျပဳခ်က္ျဖင့္ ကူးယူေဖၚျပပါသည္။ အပိုင္းမခြဲဘဲ တစ္ဆက္တည္း ေဖၚျပသြားမည္ျဖစ္ျပီး ဆရာထပ္ေရးသ၍ ထပ္ေပါင္းထည့္သြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။)


၁၆ ဇူလိုင္ ၁၉၄၅ မနက္လင္းအားၾကီး မွာ သဲျဖဴဖ်ာခင္းသကဲ့သို႕ ျဖစ္ေနတဲ့ အယ္လ္မ္မက္ေဂၚဒိုး ၊ နယူးမကၠဆီကို က သဲကႏၲာရ မွာ အင္အားအျပင္းဆုံး လက္နက္ ေဖာက္ခြဲစမ္းသပ္ တာ ေစာင့္ၾကည့္ရန္ သိပၸံပညာရွင္မ်ား ႏွင့္ စစ္ဘက္ဆိုင္ရာပုဂၢိဳလ္ မ်ား စုရုံးေရာက္ရွိေနၾကတယ္။ အခ်ိဳ႕ က စမ္းသပ္မႈ လုံးဝ ေအာင္ျမင္မည္ မဟုတ္ ဟု ယံုၾကည္ၾကသလို အခ်ိဳ႕ က နယူးမကၠဆီကို ျပည္နယ္တစ္ခုလုံး ပ်က္စီးႏိုင္တယ္ လို႕ ယံုၾကည္တယ္။

ဘာတစ္ခု မွ မေသခ်ာ မေရရာတာမို႕ ေဖာက္ခြဲေစာင့္ၾကည့္ စခန္းကိုေတာင္ ၁၀ မိုင္ မွ မိုင္ ၂၀ အတြင္းမွာ ေဆာက္တည္ထားရွိတယ္။ အခ်ိန္ အတိအက် ေျပာရရင္ လင္းအားၾကီးမနက္ ၅-နာရီ ၂၉ မိနစ္ ၄၅ စကၠန့္ တိတိမွာ ကမ႓ာ့ ပထမဆုံး အႏုျမဴဗုံးစံနက္တန္ ကို ၃ , ၂ , ၁ ဖိုင္းယား ဆိုျပီး မီး႐ိႈ႕လိုက္ေတာ့တယ္။

တီအန္တီ ယမ္း ၂၀, ၀၀၀ ျပင္းအားနဲ႕ ညီမွ် တဲ့ ေပါက္ကြဲမႈဟာ ေပ ၆၀၀-ေက်ာ္က်ယ္ တဲ့ မီးလုံးၾကီး ကို စတင္ထုတ္လႊတ္ေလာင္ကြၽမ္းျပီး မိႈပြင့္သဏၭန္ မီးခိုးလုံး မိုးတိမ္ၾကီး တစ္ခု အျမင့္ ၇-မိုင္ ထိ ေကာင္းကင္ကို ထိုးေဖာက္တ…